امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://kalengi.cloob24.com
0
 

معرفی پایه های رله یکی از مسائلی است که در برق صنعتی نیاز داریم بدانیم تا استفاده صحیح از رله ها در مدار های فرمان داشته باشیم و در این آموزش از آموزش های برق صنعتی در کالنجی به معرفی پایه های رله شیشه ای می پردازیم تا نحوه ی تشخیص پایه های رله برای ما آسان شود.

معرفی پایه های رله و تشخیص شماره های روی آنها

همانطور که در بالا گفتیم باید پایه های رله را به خوبی تشخیص دهیم و در تصویر پایین پایه هایی که در رله استفاده می شود را مشاهده می کنید.

 

معرفی پایه های رله

 

همانطور که در بالا مشاهده می کنید به معرفی پایه های رله طرح فیندر می پردازیم که دو تا از پیچ های آن مربوط به تغذیه بوبین است و 3 تا در پایین مربوط به ورودی کنتاکت فرمان است و در بالا 6 خروجی داریم که 3 تا NO یا کنتاکت باز و 3 تا NC یا کنتاکت بسته داربم.

فیلم معرفی پایه های رله و سیم بندی پایه های آن

در ویدیو پایین به صورت مفصل هم پایه های رله را توضیح دادیم و هم نحوه سیم بندی آن را بیان کرده ایم که پیشنهاد می کنم مشاهده کنید.

 

دانلود ویدیو

 
همانطور که در ویدیو توضیح دادیم باید به اطلاعات درج شده روی خود رله ها قبل از سیم بندی توجه کنیم که تغذیه بوبین ما نیاز به برق AC  یا DC دارد، همچنین به جریان خروجی هم توجه کنیم که مصرف کننده بیش از جریان مجاز رله به آن وصل نکنیم، که این مورد را باید هنگام خرید رله مد نظر داشته باشیم.
 
شاید برایتان سوال پیش بیاید که رله های چه کاربردی دارد و اساساً در چه جاهایی از آنها استفاده می شود
در دو آموزش پایین هم در مورد رله های حالت جامد یا SSR صحبت کردیم و هم در مورد کاربرد رله توضیحاتی را ارائه داده ایم
 

عضو ****** کالنجی شده اید؟ با عضویت در ****** کالنجی از جدید ترین آموزش های برق و تخفیف های فوق العاده محصولات با خبر می شوید – می خواهم عضو ****** کالنجی شوم

منبع:

http://kalengi.ir/glass-relay/

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه