امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://kalengi.cloob24.com
0

نماشویی و شستشوی نما

در این مقاله قرار است با نحوه نماشویی و شستشوی نماهای رومی آشنا شویم.

به نماهایی که در آن جزئیات و المان های زیادی مانند ستون ها، قرنیز های رومی، قوس های گرد و عریض و... استفاده شده باشد، نمای رومی گفته می شود. مهم ترین ویژگی نماهای رومی تقارن میان دو طرف نما می باشد. یکی از مهم ترین مشخصه نماهای رومی، پیچیدگی این نوع سبک نما می باشد. به این منظور که در این نما از ستون های بلند، ستون های تزیین شده، مجسمه، کتیبه و... استفاده می شود.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل رواج نمای رومی، تجمل گرایی می باشد. در زمان گذشته از این نوع نما بیشتر برای اماکن خاص فرهنگی، مجتمع های لوکس و گران قیمت انجام می شد. با گذشت زمان و در دسترس بودن مصالح این نوع نما، امروزه ساختمان هایی به سبک نمای رومی زیاد به چشم میخورد.

تاریخچه نما رومی برای نماشویی

با دیدن این نوع نما پرسشی به ذهن هر کسی می رسد که آیا این نوع سبک نما از معماری روم بر گرفته شده است؟ در پاسخ باید گفت که در دوران قبل از اسلام (امپراطوری ایران باستان) مانند تخت جمشید به وضوح متوجه ستون های بلند سنگی، کتیبه های سنگی، مجسمه های سنگی و... که همان المان های رومی هستند، می شویم.

امپراطوری ایران باستان و امپراطوری روم اشتراکات زیادی در این نوع سبک طراحی داشته اند. به دلیل تاثیرات فرهنگی این دو امپراطوری بزرگ تلفیقی از معماری شرق به غرب به وجود آمد که در واقع همان نمای کلاسیک است که به نمای رومی معروف شد. این نما با القای حس شکوه، ابهت و بزرگی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ویژگی های نما رومی برای نماشویی

  • رعایت اصل تقارن در این نوع نما
  • قوس های گرد و بزرگ
  • پنجره های بلند صاف و یا قوس دار
  • وجود منحنی های بزرگ
  • استفاده از مجسمه های سنگی در این نوع نما
  • سقف های بلند

جنس نما رومی برای نماشویی

برای اجرای ساختمان هایی با نمای رومی از متریال های مختلفی استفاده می شود. رایج ترین این مصالح از گذشته تاکنون سنگ های ساختمان می باشد. می توان گفت در این نوع نما از سنگ های طبیعی استفاده می شود. انواع دیگری از این سبک وجود دارد که از مصالح های دیگری مانند سرامیک و سیمان استفاده می شود. یکی از بهترین سنگ هایی که می توان در این سبک استفاده کرد، سنگ تراورتن نام دارد.

نماشویی نمای رومی

نماشویی نمای رومی با توجه به نوع سنگ و سیمانی که روی آن استفاده شده،سختی و زبری نما متفاوت است. هرچه سختی و زبری نمای ساختمان بیشتر باشد نماشویی آن سخت تر خواهد بود. زیرا حجم جرم و آلودگی روی نما زیاد است.

نماشویی با کارویس

شرکت کارویس با چندین سال سابقه نماشویی ساختمان با نماهای مختلف آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد که شما می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و پس از مشاوره رایگان از کارشناسان ما از هزینه نماشویی، دسترسی به ساختمان، مواد مصرفی در نماشویی ساختمان بهره مند شوید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه