امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://kalengi.cloob24.com
0

امروزه استفاده از دوربین های تحت شبکه بسیار رایج شده است، انواع مختلفی دوربین های تحت شبکه در بازار موجود است که می توانند در مواقع نیاز از آن ها استفاده کنند.

برای راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه IP باید از تجهیزاتی همچون دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP به تعداد مورد نیاز، سوئیچ شبکه با تعداد پورت مورد نیاز و میزان پشتیبانی از پهنای باند مطلوب، ریکوردر یا ذخیره ساز، سوکت شبکه، آچار پرس شبکه و تستر کابل شبکه استفاده کرد.

دوربین های ip نیز روند کار دوربین های آنالوگ را در پیش گرفتند.در دوربین ها معمولاً از لنزهایی برای اسکن تصاویر استفاده می شود، تصاویر از طریق لنز به سنسور انتقال می یابند؛ سنسور نیز با استفاده از پردازنده ها آن را به یک سیگنال تبدیل کرده و به شبکه ارسال می کند.

نحوه نصب دوربین مداربسته وای فای یا وایرلس

برای نصب دوربین های مداربسته وای فای باید حتماً این دوربین ها را به وای فای منزل یا محل کار متصل کرد. با یک اپلیکیشن مخصوص بر روی تلفن همراه افراد قادر هستند که به تصاویر این دوربین ها دسترسی داشته باشند، از طریق اینترنت آن ها را چک کنند. نصب دوربین های وایرلس نسبت به سایر دوربین ها با دشواری همراه است. باید در نصب این دوربین ها حتماً از تجهیزاتی با کیفیت بالا استفاده شود، معمولاً به دلیل قابل اعتماد بودن از این سیستم برای مکان های که امنیت بالایی نیاز دارد استفاده می شود.

دوربین های وایرلس موجود در بازار به دو گروه کلی تقسیم می شوند.

دوربین هایی که به دستگاه مرکزی نیاز دارند و دوربین هایی که به دستگاه مرکزی نیاز ندارند.

به طور کلی در دوربین های وایفای تصاویر به صورت وایرلس منتقل می شود و برای نصب باید تمام دوربین های وایرلس به اکسس پوینت وای فای متصل شوند.

افراد می توانند به راحتی با استفاده از نرم افزار موبایل یا سیستم از راه دور به این دستگاه دسترسی پیدا کنند و بر روی تمامی دوربین ها اشراف داشته باشند.

چه زمانی از دوربین مداربسته AHD استفاده کنیم؟

همان طور که می دانید دوربین مداربسته AHD کاربرد بسیار گسترده ای در زمینه دوربین های مداربسته دارند، AHD مخفف کلمه Analog Hight Definition است. این کلمه به معنای سیستم انتقال تصویر آنالوگ با رزولوشن و کیفیت بسیار بالا است امروزه از این دوربین ها در تمام اماکن قابل استفاده هستند و برای برای کنترل هزینها ها در سازمان کوچک از این مدل دوربین های پیشنهاد می شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه IP به دلیل داشتن سیستم عامل به راحتی به کامپیوتر و اینترنت متصل می شود؛ تمامی تصاویر و اطلاعات در شبکه تبادل می ‌شود. در تمام جاهایی که اینترنت و شبکه در دسترس است می توان از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده کرد. این دوربین ها به راحتی تصاویر دیجیتالی را ارسال و دریافت می کنند، از نظر امنیت نیز قابل اعتماد هستند، امنیت این دوربین‌ها به گونه‌ای است که رمز گذاری شده و هر فردی به راحتی نمی تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند.

پیشنهاد می شود برای پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا از دوربین های تحت شبکه استفاده شود.

چه زمانی از دوربین مدار بسته وایرلس یا وای فای استفاده کرد؟

به دلیل راحتی استفاده از دوربین های مداربسته بی سیم استقبال از آن ها نیز بسیار زیاد است، این دوربین های کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به سایر دوربین ها دارند.

معمولاً از دوربین های مداربسته وای فای در مصارف خانگی و کسب و کارهای کوچک استفاده می شود، به دلیل کوچک بودن این دوربین ها بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند. از دوربین های بی سیم در دستگاه ها و مکان های کوچک مورد استفاده قرار بگیرند، زیرا به نسبت اضافه کردن تعداد دوربین ها باید پهنای باند هم بیشتر شود. قابلیت های استفاده شده در دوربین مدار بسته وای فای بسیار پیشرفته است، حتی بعضی از آن ها نیز با استفاده از باتری کار می کنند.

بسیاری از افراد به صورت کنترل از راه دور دوربین های مداربسته خود را چک می کنند. ان ها با خیال راحت و آسوده می‌ توانند کارهای خود را خارج از محیط انجام دهند. دیدن تصاویر از طریق تلفن همراه و یا مانیتورها کاری بسیار راحت است و می ‌تواند وضعیت محل را به فرد گزارش کند. دوربین های مداربسته جدید با استفاده از یک نرم افزار مخصوص توانایی نصب بر روی سیستم و تلفن همراه را دارد. انتقال تصاویر با استفاده از روش p2p و ip استاتیک در روی اینترنت به راحتی امکان پذیر است که نسبت به سایر روش‌های دیگر بیشتر استفاده می شود.

منبع

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه